Gure ikuspegi metodologikoa ikaskuntza esanguratsuan oinarritzen da, hau da, haurra bere ikaskuntza prozesuan subjetu aktiboa da
Umeek dakitenetik abiatzen gara eta irakasleok umeentzako zentzua daukaten materiale, ekintza, esperientzia eta egoera esanguratsuak eskaini behar ditugu ikaskuntza berriak eraiki ditzaten, beti ere beraien interesetatik abiatuz. Ikaslea protagonista bihurtzen da; irakaslea entzule eta bidelagun.
Honen bidez konpetentzia guztiak lantzea dugu helburu. Modu honetara, edukiak ikasteko unean beste hainbat habilezia landuko dituzte, adibidez lan taldea eta kolaborazioa bultzatuko da, rolen eta eginkizunen banaketaren bidez.
Metodologia honen bidez, haurrek iturri desberdinetatik informazioa biltzen, kudeatzen, ideiak eztabaidatzen ikasiko dute eta honekin batera beraien autonomia bultzatuko da.
Metodologia honen beste ardatz bat familien inplikazioa da.
Proiektuak malguak izango dira, bai denboran zein jardueretan, ikasleen erantzunaren eta jasotzen ditugun ekarpenen arabera.
Gure eskolako Hezkuntza Proiektu honen ardatza ikasleak dira eta eskola elkarte osorako hazkunde proiektua izan nahi du.
Eskolak azken helmuga gisa ikasleen garapen integrala eta osoa bilatu nahi du: emozionala, soziala eta kognitiboa.
Ikasleak dituen ahalmen guztiak garatu nahi ditugu,bizitzaren eremu guztietarako hezteko.
Eskola bat izanik ikasleak dira gure proeiktuaren ardatza.
Gure proiektuaren oinarrian balio hauek daude: errespetua, askatasuna, elkarkidetza, esfortzua,
konpromisoa, konfiantza.
➔ Eskola proiektu honekin konprometituta dauden irakasleak, ikasleak, gurasoak eta langileak Hezkuntza komunitate bat osatzen dugu.
Steam Proiektua zientziaren, teknologiaren eta sormena era integratuan ikasteko testuinguru praktikoa lantzea ahalbidetzen du, arazoak ebazteko metodologiaz baliatuz.
Ikasleek , informazioa bilatu, hipotesiak ikertu, esperimentuak planifikatu, ereduak eraiki, lortutako emaitzekin bat datozen azalpenak proposatu, taldean la egin eta kideekin eztabaidatu behar dute.
2019-20 ikasturtean esperientzia bat egin genuen HH5 , LH1 eta LH2 mailetan, eta 2020-21 ikasturtean jarraipena emango diogu, proiektua LH3, LH4, LH5 eta LH6 mailetara zabalduz.
Proiektu honen bidez, matematika , zientzia eta teknologia irakaskuntza sustatu nahi dugu Zabalarran .
Robotika eta programazioa landu nahi dugu HH tik hasita hirugarren ziklora arte. Horretarako, kontuan hartu da prestakuntza-programa espezifiko bat egitea eta unitate didaktiko tematizatu bat sortzea aurten sartutako maila bakoitzerako.
Baliabide moduan tresna hauek erabiliko ditugu
HH5 | BEE BOT /MOUSEBOT |
1. ZIKLOA | LH 1 CODE/ BLUEBOOT LH 2 : SCRACH JR / NEURON |
2.ZIKLOA | LH3: SCRACH / MAKEY – MAKEY LH4: SCRACH / MAKEY – MAKEY |
3.ZIKLOA | LH5: SCRACH / MICROBIT LH6: SCRACH / MICROBIT |
Helburu hori lortzeko, hiru jarduera nagusi egin beharko dira:
Elkarbitzitza Proiektua: “Hezkuntza komunitateko kideen arteko harreman sarea da: non ezinbestekoa den denok gure eskubide eta
betebeharrak ezagutzea, adostea eta betetzea partaidetza eta elkarlana bultzatuz zubiak eraikiz eta estamentu ezberdinen arteko komunikazioa eta kontsensua bilatuz.
Elkarbizitza positiboaren oinarrian balore hauek daude:
errespetua, askatasuna, elkarkidetza, esfortzua ,
konpromisoa eta konfiantza.”
Elkarbizitza Behatokia ikastetxeko elkarbizitza kudeatzeko organoa da. Harreman
positiboak eta elkarbizitza osasungarria eraikitzen laguntzeko.
HELBURUA: Komunitateko kide guztiak baloratzeko eta
entzuteko foro bat eratzea.
Zertarako?: Ikastetxean egon daitezkeen arazoak detektatu eta
bertatik sortutako proposamenak ikastetxean erabakiak hartzeko
orduan kontutan hartzeko.
Eta hau nola? EBko pertsona guztiek erabakiak hartzeko modua
izango dute, betiere, errespetua, elkarrizketa, negoziazioa eta
adostasuna oinarri hartuta.
EBko partaideak: Zuzendaritza, irakasleak, gurasoak, jantokiko
ordezkariak, eskolazaina eta ikasle delegatuak.
IKT planak Hezkuntza Proiektuan integratutako plangintza-tresna da, gaitasun digitala garatzea eta IKTak irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesuetan tresna didaktiko gisa integratzea helburu duena.
Plan honek eskola komunitate osoan eragin nahi du eta horregatik ikasleak, irakasleak eta familiak ardatz hartuta antolatuta dago.